4 Aralık 2010 Cumartesi

AV MEVSİMİ izlenimlerimiz

New York'ta Beş Minare filminin başlarında fragmanlarda tanıştım ben açıkçası Av Mevsimi'yle o an karar verdik sevgili kız kardeşimle bu film izlenir dedik.Kadroya baksanıza Şener Şen,Çetin Tekindor,Cem Yılmaz,Okan Yalabık gibi isimler var (gerçi çok büyük isimler olupta rezalet çıkan filmlerde olmamış değildir),bu isimlerin arasında her filmde veya projede yer almayan Şener Şen olunca insan gitmek istemesede içinde bi istek uyandırıyor.
Nitekin o gün verdiğimiz o kararı bugün uyguladık ve kardeşimi girmekte olduğu vize sınavlarının çıkışında üniversiteden aldım ve doğru sinemaya gittik,17:00 seansına D:11-12 no'lu koltuklarımızda yerimi ayırt ettikten sonra aç olan karnımızı doyurduk ve (aç ayı misali :P )gidip yerlerimize oturduk.
Filmin başlarında Av Mevsimi adı olması sebebiylemidir nedir bilemiyorum bir olaylar bir çatışmalar falan bekliyordum açıkçası ama gayet sakin başladı ve ilk yarısı boyuncada tansiyon çok fazla yükselmeden bazen aşağlarda bazense orta karar geziniyordu.İlk yarı boyunca filmi götüren olaylardan ziyade Cem Yılmaz'ın reaksiyonlarıydı. (Cem Yılmaz'ı ayrıca değerlendirmek lazım yazının sonunda).İkinci yarıda ise tamamen olayların içine girmiş,ilk yarıdaki o polisiye kriminal dizi havası bitmiş olayların sonucuna ulaşmaya çalışan bir ikinci yarı vardı,filmin süresine bakılırsa hatta ilk yarısı filmin yarısı değil üçte biri bile sayılabilirmiş.Açıkçası izlemeyenler için konusu hakkında çok detaya girmek istemiyorum o yüzden burada kesmek lazım ki filmi izlenebilir kılmaya devam edebilelim.
Filmde görüntüsel olarak eleştiri anlamında bir şey söylemek gerekirse ben İstanbul Emniyet Müdürlüğü binasına çok takıldım o koca isme küçüçük Amerikan filmlerindekş karakol havasında bir bina tahsis etmişler ve bencede koca İst.Emn.Müd. adına hiç yakışmamış.
Bir kaç sözde CMYLMZ'a;hep demişimdir bir kez de bu satırlarda dile getirmek istiyorum,bu adam ciddi rollerde çok çok  çok daha iyi oynuyor,ciddi roller derken o komedi filmlerine şahane ama ne bileyim burdaki gibi bir komiser,komedi olmayan aksiyon filmlerinde,duygusal filmlerinde,yani genel olarak komedi dışındaki filmlerde çok daha iyi izleyiciye aktarıyor bence.
Birde son birşey,CMYLMZ'ın bara gidip votka şişesini istediği barmen benim askerlik arkadaşım Emrah Gamsızoğlu çok sevindim onuda görünce :)
Bu filmi kesinlikle tavsiye ederim,paranızın boşa gitmeyeceği filmlerden.
Merakınızı almadan yazmaya çalıştım saygılar...

1 yorum:

  1. Komedi aktörleri her zaman ciddi rollerde daha iyi oynamıştır. Jim Carrey, Robin Williams'ın döktürdüğü bir çok ciddi film vardır ki bunların arasına Cem Yılmaz'ın eklendiğine hiç şaşırmadım. Filmin yönetmeni Yavus Turgul'u Eşkiya ile tanıdık bu filminde başarılı olucağından emindim fragmanını gördükten sonra. Film izlenimlerin gayet güzel hocam futbol dışında bu tür yazılarını okumakda güzel

    YanıtlaSil