17 Nisan 2011 Pazar

Pazarlama ve Kartal Yuvası




Hemen her maç sonunda kendi taraftar ürünlerini pazarlamaya çalışan kulüplerimiz (FB-GS-EsEs-Trabzon gibi) maç sonu röportajları sırasında futbolcularına bu ürünlerinden giydirip bir anlamda canlı vitrin yapıyorlar.Bu hem çok akıllıca hem de taraftarı özendirici bir durum.Buraya kadar her şey çok güzel görünüyor.Bizi ilgilendiren kısım ise,Beşiktaşımızın durumu.Bu saydığım kulüperin o  kadar kaliteli ve şık ürünleri var ki sanırım oyuncular mecburiyetten değil severek beğenerek giyiyorlar bu kıyafetleri.Özellikle FB ve GS ürünleri yakından görmemekle birlikte televizyondan da ne kadar kaliteli ve şık oldukları gayet açık belli ediyor kendini.Yıllardır en geniş yelpazesi olan taraftar store'u Kartal Yuvası idi.Ürünler hala çok seçenekli ona bir sözüm yok ama rakiplerimizin ürün seçenekleri bizimkine göre kat ve kat artmakla birlikte bizim  yerimizde saydığımız gerçeğini birisi Satış ve Pazarlama'dan sorumlu yönetici her kimse ona acilen hatırlatmalı.Kulüp yönetmek sadece yüksek bonservis bedelli yaşı geçmiş oyuncu transfer etmek değildir.Bizim Kartal Yuvaları ürünleri o kadar kalitesizki değil almak almayı bile düşünmezsiniz.Hummel marka spor ürünleri gelmeseydi eğer kalite eksilerde geziyordu.Buradan sesimiz nereye nasıl gider bilemiyorum ama taraftarlar Kartal Yuvalarından ürünlerimizi alsın ve bize destek versin diye kasılmayında adam gibi ürünler çıkarın.Hem haliteden yoksun hem de fahiş fiyatlarla ürün satmayı bırakın.Her sene forma alıyoruz gerisi yok.Yurt dışına Golf turnuvalarına gittiğimizde büyük kulüplerin yönetici ve oyuncularıyla görüşürken bir kere de olsun onların taraftar marketlerine girip bir bakın.Belki bir ihtimal feyz alırsınız.BELKİ....

1 yorum:

  1. bu kış sezonuna kadar yazdıklarına tamamen katılıyorum ama kışın pazarlama konusunda bir hareketlenme olduğu bence inkar edilemez.Küçük bir adım belki ama casual (günlük hayatta giymek için)atkı ve bereler tek kelimeyle muhteşem.Bunları maçlarda kullanamayacağın içinde bunun yanında ayrı bir maç atkısı alıyor genelde insanlar (ben ve benim gibi maça giden çoğu tanıdığım bu şekilde en azından) ki buda önemli bir pazarlama stratejisidir.Elbette bu strateji atkı ve berelerle sınırlı kalmamalı ve diğer ürünler içinde yeni stratejiler uygulanmalıdır.

    YanıtlaSil